Klachtenprocedure

Als je er in eerste instantie samen met je behandelaar niet uitkomt, kun je gebruikmaken van onze klachtenprocedure. Een exemplaar van ons klachtenreglement kun je bij je behandelaar opvragen. Hier een korte uitleg. Er zijn drie mogelijkheden waaruit je zelf kunt kiezen: klachtopvang, klachtbemiddeling en externe klachtencommissie. Gebruik het klachtenformulier om aan te geven wat je wilt.

1  Klachtopvang

Dit is de meest directe aanpak. Je bespreekt de klacht rechtstreeks met de degene over wie de klacht gaat. Klachtopvang hoeft niet één-op-één met je behandelaar, het kan ook met je behandelteam. Doe dit liefst zo snel mogelijk. Dan kunnen jullie er samen uit komen en de samenwerking herstellen en versterken.

 

2  Klachtbemiddeling

Als de directe aanpak niet werkt, kun je kiezen voor bemiddeling. Dat vraag je aan bij Marie-Lies van Steenderen (directeur en psychiater). Met haar overleg je wie het beste de bemiddeling kan uitvoeren. Die bemiddelaar werkt met jou samen aan de oplossing van het probleem. Ook kan de bemiddelaar de directeur adviseren over verbetering van de kwaliteit van de zorgverlening.

 

3 Klachtencommissie

Je kunt ook gebruikmaken van een externe klachtencommissie. Wij hebben een overeenkomst met een onafhankelijke professionele organisatie, de geschillencommissie EZA, die namens Zorgmeesters klachten in behandeling neemt.

 

Klachtenformulier

Download het klachtenformulier, vul het in en stuur het per post of digitaal (als scan) naar ons op. Als je geen scan maakt, maak dan een kopie voor jezelf.

 

«  terug