goed contact is de basis

Organisatie

Zorgmeesters wordt gerund door de zorgverleners. Dat is een belangrijk uitgangspunt. Zij bepalen in een open dialoog met de patiënten welke zorg er nodig is en hoe die wordt geleverd. Een directie zorgt ervoor dat de afspraken met de buitenwereld goed aansluiten op die zorg en vice versa. Voor de ingewikkelde administratieve zaken hebben we een bedrijfsvoeringsteam.

 

Twee groepen denken met ons mee:

  • De raad van commissarissen helpt ons om de koers van de organisatie te bepalen en om die koers daarna ook te volgen.
  • We hebben een patiënten-/cliëntenraad waarin patiënten en ouders meedenken over wat zij belangrijk vinden in de organisatie.

Enkele malen per jaar spreekt de directie met de raad van commissarissen en elk jaar is er een jaarvergadering met de hele organisatie, inclusief de patiënten-/cliëntenraad.

 

Kwaliteit en deskundigheid  

Zorgmeesters staat voor goede psychiatrische zorg aan jongeren en jongvolwassenen. Je kunt van ons verwachten dat wij ons inzetten om jou te helpen. We luisteren, denken mee en geven de behandeling die het best bij je past en voor jou werkt. We doen dat met een deskundig team van professionals. Al onze medewerkers hebben een BIG-registratie.

Als lerende organisatie bewaken en verbeteren we voortdurend onze kwaliteit. Allereerst doen we dat samen met jou in de evaluatiegesprekken over de behandeling. Daarnaast kun je in de patiënten-/cliëntenraad meedenken over ons beleid.

Uiteraard voldoen we ook aan de externe eisen van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.

 

Elk van ons houdt haar of zijn eigen vakkennis op peil door na- en bijscholing. Bovendien werken we als team voortdurend aan de onderlinge samenwerking en de organisatie. 

 

« terug