goed contact is de basis

Visie en aanpak

Als jongere en jongvolwassene maak je de overgang naar volwassenheid. Naar zelf je leven inrichten met een zinvolle invulling en relaties. Dat is voor ieder mens een uitdaging en des te meer als je ergens echt vastloopt.

 

 

 

 

 

Zorgmeesters in het kort

  • Goed contact is de basis
  • Omgeving hoort er bij
  • Maatwerk naar verbetering/acceptatie
  • Persoonlijk
  • Flexibel
  • Open en transparant

 

Contact is de basis

Ons doel is om jou te helpen het leven te leiden zoals jij dat wilt. Niet je klacht of probleem staat centraal, maar jij zelf en de relatie die wij als zorgverlener met je opbouwen. Goed contact is de basis voor de behandeling. En daarbij betrekken we je leefomgeving, je persoonlijke netwerk en wat je bezighoudt: familie, gezin, school/studie, vrienden, hobby’s en interesses.

Aansluiten op wat jij wilt

Hoe we dit in de praktijk brengen? Met inbreng van onze deskundigheid zoeken we samen met jou antwoord op de vraag: hoe maak jij je leven betekenisvol? Misschien heb je zelf geen concrete vraag, maar wel een probleem. Dan helpen we je om tot een vraag te komen die de weg opent naar verbetering van je situatie.

Doen wat nodig is

Het team van Zorgmeesters is multidisciplinair: samen bestrijken we een breed palet van expertises en invalshoeken. Hiermee kunnen we altijd dicht bij jouw vraag komen en bieden wat voor jou het beste werkt: een bepaald soort behandeling (individueel of in een groep), medicatie of een combinatie van beide.

Flexibiliteit in de behandeling

Zorgmeesters behandelt op maat, gericht op verbetering van jouw situatie. Daarbij gaan we niet star volgens een boekje te werk. Uiteraard hanteren we beproefde en wetenschappelijk onderbouwde methodieken, maar we durven ook af te wijken van gebaande paden. Dat doen we omdat jij centraal staat en niet het boekje.

Openheid in alle opzichten

Wij staan open voor jou en voor je naasten. Dat laten we zien in onze ‘huiselijke’ manier van werken: de prettige sfeer en inrichting van ons gebouw, zelf de deur opendoen en de telefoon beantwoorden. Ook is dit terug te zien in de open dialoog die we met jou en je familie voeren: duidelijk en transparant. Dat doen we tijdens de intake, in de behandeling en achteraf bij de evaluatie. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Tussen collega’s bestaat dezelfde openheid en transparantie.

 

« terug